Vakantiehuis in Frankrijk

Huur een vakantiehuis in Frankrijk van mensen die de omgeving goed kennen. Kies uit meer dan 4000 vakantiehuizen in Frankrijk en boek direct bij de eigenaar.

le Coq

Bekijk album (33)

Beschikbaarheid van 'le Coq'

familie Vandendriessche Freddy-Vanloo Trees heeft de kalender voor het laatst bijgewerkt op 25 apr 2019

Heb je vragen?

Neem contact op

Recensies

le Coq heeft 14 recensies en is in de afgelopen 4 jaar gemiddeld beoordeeld met een:

9,0
Bezocht in juni 2015

Op zaterdag 6 juni voor de tweede keer vertrokken richting le Coq na een eerste bezoek in 2014.
's Avonds nog gaan shoppen in de Carrefour in Hérepian, een aanrader je vindt er werkelijk alles.
Op zondag terug Minerve bezocht, indrukwekkend, mooi weer en genoten van een biertje op terras. Wat ons betreft veel beter dan Carcassonne. 's Avonds gaan eten in Brasserie Belleville in Lamalou, heerlijk eerlijk eten op terras, vriendelijke bediening.
Maandag voor het eerst richting Valras Plage met als extra een grote markt die ze er blijkbaar op maandag houden (met zicht op zee!), lekker gegeten in een van de vele restaurants met zicht op zee en in de namiddag gaan zwemmen in de Middelandse zee, het was heerlijk warm en 's avonds onweer. Wat ons betreft leuker dan Cap d'Agde dat we vorig jaar bezochten
Dinsdag ons jaarlijks bezoek aan Lamalou les Bains, de plaatselijke markt bezocht (deels overdekt) en dan terug richting le Coq voor een wandeling en aansluitend bbq.
Woensdag voor het tweede jaar op rij St Guilhem le desert bezocht, voor ons één van de hoogtepunten. Mooi dorp met een indrukwekkende plataan op de binnenkoer van het dorp. Ook de Duivelsbrug bezocht, voor ons geen topper, die van Olargues is mooier.
Donderdag richting Pézenas, geen hoogtepunt voor ons maar wel leuk.
Vrijdag gingen we nog Olargues bezoeken maar een enorm onweer dat uren duurde stuurde ons rond 14u richting Vlaanderen maar met veel goesting om terug te keren.

Het huis is voor ons zeker ok, alles is er aanwezig, je wordt er verwelkomd met een fles wijn en de stilte van Plaussenous. Daar hebben we elke avond van genoten, vaak bij een bbq. Tevens genoten van een bezoekje aan het plaatselijke kerkje en de afgelegen kapel met begraafplaats.

Kortom top en een aanrader.
Dank Freddy en Trees, ook voor jullie enthousiasme om ons de mooiste plaatsjes te wijzen!

Bezocht in juni 2014

Onovertreffellijk!!!
We komen woorden tekort om al het "mooie" hier te beschrijven? Een grote dank voor jullie gastvrijheid. Ce n'est qu'un au revoir! Luc en Kathleen

Bezocht in augustus 2013

Met een klimmer in de familie hebben we onze bezigheid gehad aan de Gorges d'Héric. Leuk zwemmen en uitrusen daar. De topper van de wandelingen was de Caroux. Gerieflijk huisje. S.Koch & Co

Bezocht in november 2013

Na een 2-tal dagen rijden (zonder file op black saturday!) aangekomen om 14.30.Het laatste stuk autostrade slingerde nogal en de laatste 6 km vanAf Le Poujol sur Orb vergt toch wat rijkunsten.
Maandag 5/08 zijn we naar de markt in Bédarieux geweest. Heelgezellig, ontbijt bij plaatselijke bakker,abrikozen, kaas en wordt gekocht en dan aperitiefconcert met drummer J.
Dinsdag 6/08 naar Cap d'Agde gereden. Het is zeker de moeite, maar het was zeer warm & druk verkeer. Bij het terugkeren nog gestopt in Pézenas; ook echt het stoppen waard. 's Avonds en 's nachts onweer. Woensdag was het regenachtig en hebben we Olargues, St Pons, St. Chinian & Roquebrun bezocht (+/- 25 °).
Donderdag 'Forêt des Ecrivains' bezocht. Vrijdag les Jardins Méditeranées in Roquebrun bzocht, 's middags gegeten in Vieussan (lekker en gezellig) en 's namiddags Gorges d'Héric (zeker de moeite!).
Zaterdag rustdag.
Zondag wandeling in Plaussenous en dan eten in La Capitelle (een aanrader!) aan de golf van Lamalou. Maandag Cirque de Mourèze & Lac du Salagou. Zeer speciaal. Jammer dat het zo warm was.
Dinsdag (laatste dag): wandeling van 2 u15 in Plaussenous en dan... chillen.
Het was een aangenaam verblijf met alle comfort (zo hoog in de bergen)!. Bedankt voor de vele info, de fles wijn en de accommodatie. Filip en Ria

Bezocht in augustus 2012

De eerste week van onze vakantie genoten we van het gezelschap van onze Nederlandse vrienden Tatjana, Sicco en Sebastiaan (alias: Bassie) die samen met ons het huisje deelden. Buiten eten en spelen, bijbabbelen (met af en toe een nodige 'stek' van, ons Belgen op 'de Hollanders' en uiteraard ook omgekeerd) en stiekem eens de TV opzetten binnen om een glimp op te vangen van de 'Jeux Olympiques 2012'; we genoten er allemaal van. We hadden heel de week prachtig weer, 28-30°, en maakten natuurlijk enkele leuke uitstappen. Op maandag de vlooienmarkt van Bédarieux (leuk!) en het gewone marktje. We bezochten Pézenas en aten er mosselen met friet op het terras recht tegenover de fontein (op het pleintje), maar dit viel wat tegen : mosslen te zoutig geen goede bediening. Over Pézenas zelf niets dan lof!
Toen Sebastiaan een dagje ziek was, maakten we met ons gezin de wandeling in Faugères naar de molens (eigenlijk s het 'molen' want er staat er maar één meer). Wij dachten dat je enkel kon parkeren op de P-150 m in het dorp, en wij maar buggy's omhoog duwen, tot we zagen dat je vlakbij de molen ook kan parkeren! Enfin, de wandeling was lastig, maar wel mooi en het eindpunt - de molen en de 'table d'orientation' zijn de moeite waard.
Sporief waren we wel, allez vooral Stefan verdient een dikke pluim; hij maakte enkele mooie, maar zware fietstochten. Ikzelf ging met Tatjana de 'Caroux' op. We deden de 'Le Sommet du Caroux', en wow, wat een magnifieke wandeling! Even sterk klimmen in het begin, en dan heel gezellig en op het gemak wandelen op het plateau, tussen de paarse heide en de prachtige vergezichten; een sterke aanrader!
Zwemmen met de kleintjes (Elise 3 jr, Seppe 17 mnd, Sebastaan 19 mnd) deden we in de Gorges d'Héric (heerlijk!) en op de camping in Tarassac.
Op zondag namen we afscheid van ded Nederlandse vrienden en ging Stefan 's avonds laat in Béziers onze Izegemse vriendin Annelies ophalen, die de TGV nam van uit Lille om een week lang de langverwachte zuiderse zon op te zoeken.
(Annelies:) Enorm genoten van m'n allereerste weekje zomervakantie in 'la douce France). Mooi weer, leuk gezelschap en tof vakantiehuisje; wat wil een mens nog meer. Jammergenoeg had ik op zondagavond het Belgische zomerweer meegebracht. Volop regen en onweer toen ik van de TGV afstapte; Gelukkig kwam het zonnetje opmaandagmiddag terug en bleef ze heel de week m'n trouwe bondgenoot! De temperatuur klom zelfs tot 36 graden! Verkoeling vonden we aan de Middellandse Zee in Cap d'Agde, aan het riviertje in de Gorges d"Héric (zéér mooi !) en in Roquebrun.
Kortom een zeer geslaagde vakantie! Groetjes, Annelies.
Stefan : ik wil volgend jaar voor 3 weken komen !